www.jessicapersson.blogg.se

Glad , sprallig mamma till 3 barn och heltidsjobb på Änglunda . Älskar min familj och alla mina nära och kära

15 Oktober 2014

Publicerad 2014-10-15 19:30:26 i Allmänt

Ja , snart har hela oktober sprungit förbi oss och vi kommer allt närmare vintern .
Det känns i luften att det blir kallare och nästan biter lite i kinderna ibland , det är nästan lite jobbigt att vara hemma och vara mammaledig när det blir kallare .
 
Jag kommer mer sällan ut på promenader nu eftersom jag kan skylla på att det är för kallt , stannar hellre inne under filtens värme och glor på tv .
Ibland gör jag inget vettigt alls utan bara springer omkring och finns , ibland sätter jag mig vid tvn och tittar på något program , tvättar och städar lite emellanåt .
Men som det är nu så får man ju med sig halva gårdsplanen i form av löv och grus , så det känns liksom lite meningslöst att städa också ibland .
 
Men samtidigt tänker jag att jag ska passa på att njuta så länge jag kan nu innan jag börjar jobba riktigt i Januari , då kommer alla måsten på riktigt och då kan det vara skönt att få ha varit en riktig slöfock .
 
Idag tog jag mig i kragen och släpade iväg oss på en liten promenad för att få lite frisk luft i lungorna .
Det blåste iskalla vindar och jag vart riktigt genomfrusen när jag kom hem .
Men Vilja hon sov nästan 2 timmar ute i  vagnen idag .
Tog med mig kameran idag och tog några bilder .
 
 
Vilja tyckte det var lite kul att strosa omkring i löv massorna
 
 
Vilja var inte riktigt på  hugget för att leka modell
 

Där vi var idag jag och Vilja hade det ramlat ner mycket löv och därmed på bordet
 
 

Skratta lite när jag såg denna bild , Vilja dricker sommar smoothie och nu är det höst ............
Det vore faktiskt skönare med sommar och värme igen
 
 
Ja , nu ska jag ta och gå och kolla på film med Alexander och Vilja innan vi kryper i säng .
 
Men ha det så bra så länge alla mina vänner .........
 
 
Denna kom i min  postlåda idag så nu kan jag äntligen försöka komma igång med träningen och ta tag i soffpotatisen  .
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela