www.jessicapersson.blogg.se

Glad , sprallig mamma till 3 barn och heltidsjobb på Änglunda . Älskar min familj och alla mina nära och kära

Helgen som gått , tillbringade vi i Funäsdalen ........

Publicerad 2013-09-16 15:20:51 i Allmänt

Ja , denna helg som vart har vi tillbringat i Funäsdalen .Vi åkte upp på fredag vid 13 tiden , packade bilen , hämtade barn , tanka bilen och begav oss med väldig fart mot fjällen .    Men en fullpackad bil och alldeles för mycket packning med oss kom vi fram vid 16:30 tiden , fint väder när vi anlände och det blev lite grillning och slappa innan det vart en tidig kväller .Alla var trötta efter en skolvecka , så vi kom i säng strax efter kl 22 .  Så här kungligt satt Vilja medans vi fixade mat och packade upp våra saker . Alexander jobbade hårt denna helg med både matteläxa och att fixa en ny vägtrumma och vägen , han var uppe tidigt på lördag morgon och jobbade på . Själv vaknade jag med världens huvudvärk och låg i sängen hela fm och bara kräktes , inget roligt alls och vädret var inte heller så kanon som man velat ha det .  Men jag och barnen tog oss i alla fall en promenad till affären och till OK där vi köpte oss en varsin mjukglass på vägen hem och det smakade jättebra , älskar mjukglass jag . På kvällen grillade vi igen och så vart det lite läxläsning till alla håll och kanter och jag var så trött och alla andra också , så även denna kväll vart det sängen rätt tidigt . På söndagen kände jag även av den där eländiga huvudvärken och gruvade mig för att behöva packa igen och åka hemöver och det var inge roligt väder alls .Det regnade och blåste och var kallt som bara den , så det gjorde inget att man skulle tillbringa några timmar i bilen . Men innan vi åkte hem gick vi på fjällmuseumet i Funäsdalen och kollade lite och jag tror faktiskt det var något som alla gillade .Mysigt där inne var det också .      Så till er alla som ska eller har vägarna förbi Funäsdalen , gå in och gör ett besök där .Ja efter det besöket styrde jag och barnen kosan hemåt och stannade till i Sveg på Sibylla och fick oss lite hamburgare innan vi rullade vidare sista biten hem .  Resan gick jättebra , hade faktiskt gruvat mig lite för att åka själv med 4 st barn alldeles ensam .men det gick hur bra som helst . Idag har det varit en riktigt tråkig och mulen och grå dag , mycket regnande och slö blir man . Morgonen spenderades med goda vänner och det dracks en hel del kaffe och efter det drog jag och Vilja iväg och fyllde på kylskåpet .Har nu hämtat hem Alexander och ska snart bege oss mot Flästa för att äta tacos och äppelpaj , men först ska jag ta tag i tvätten där nere . Så innan jag avslutar detta inlägg bjuder jag på några goda , sköna bilder på lilla älskade Vilja .    Man kan ju inte sluta titta på denna lilla älskling ....... Men ha en bra måndag kväll allihopa och var rädda om varandra . 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela