www.jessicapersson.blogg.se

Glad , sprallig mamma till 3 barn och heltidsjobb på Änglunda . Älskar min familj och alla mina nära och kära

Ojsan vad längesedan jag skrev här nu då ........

Publicerad 2013-09-11 12:27:28 i Allmänt

 

Ja , nu var det hemskt längesedan jag skrev här på min blogg .
Vet inte om någon saknat den heller , men jag har gjort det nu på slutet .
Tycker om att skriva av mig och dela med mig av mitt alldagliga liv , ja just nu när jag skriver detta inlägg ligger en helt underbart söt liten varelse bredvid mig och sover .
 
Ja , nu är vi 5 st i denna familj och idag tänker jag dela med mig av min traumatiska förlossning av vårat nytillskott Vilja .
 
Det var den 6/6 , nationaldagen som allt hände .
 
Vaknade på morgonen och kände en smärta i magen som efter en stund försvann och jag klev upp och åt frukost och begav mig till en vän på kaffe i Lottefors .
Vi bestämde att vi skulle grilla då på kvällen , så jag begav mig hemåt för att fixa lite till kvällens grillning .
Men på väg mot affären fick jag plötsligt en kraftig smärta i magen och blev ståendes en stund , sen försvann den lika fort som den kommit och när jag kom ner på affären fick jag en till kraftig omgång igen så jag var tvungen att hänga lite diskret på vagnen .
 
Handlade klart och kom hem , smärtan kom nu oftare och var mer intensiv .
Tog bilen och skulle åka och hämta Alexander som var i Flästa hos sin kusin och jag stannade till hos svärmor och svärfar innan för att betala svärfar som fixat Linneas rum , men jag kom inte längre .
Smärtorna vart tätare och mycket värre och det slutade med en ambulans i ilfart till Hudiksvall , det var det klart längsta och jobbigaste resan jag gjort . Svärmor fick hänga på upp , så skulle Peter komma efter .
Många hemska tankar for igenom mitt huvud och jag trodde aldrig att detta skulle gå vägen , efter halva vägen möttes vi upp av en till ambulans med en barnmorska i och hon gav mig 2 injektioner för att stoppa mina kraftiga värkar och sa åt mig hela tiden att andas , andas .
Jag blev inge lugnare av att hon frågade hela tiden hur långt vi hade kvar och tyckte ambulanskillen kunde köra lite fortare , men hon var helt underbar denna människa .
 
Kl 18:10 kom jag in på förlossningen
Kl 18:25 första krystningsvärken
Kl 18:40 är Vilja född
 
Det var lite stress artat , hjärtljuden sjönk på henne , så det vart lite brådis att få ut det lilla knytet .
Och när hon väll kom ut , visade dom henne bara lite snabbt och sa grattis mamma och tog knytet och sprang iväg . Jag viste inte ens vad det blev för något eller om hon var ok , hon gjorde inge ljud ifrån sig som nyfödda brukar göra , så jag trodde det var försent .
Sen kom svärmor in och gratulerade och talade om att dt var en fin liten tjej , gissa om jag bara längtade efter att få hålla i det lilla knytet .
 
Fick komma upp på neonatal efter ca 1 timme av klämmande och kännande på mage och bb-fika , den första synen av våran gullhöna tycke jag var hemsk .
Hon låg i kuvös med en massa slangar och grejer och var så liten , hon vägde 1800 gr och var 43,3 cm lång .
 
 
Jag ville bara plocka ur henne och hålla om henne , var så rädd att jag skulle förlora henne .
 
 
 
Alla ljud från alla maskiner gjorde mig rätt nervös och när jag vart ensam efter att svärmor åkt hem , var jag bara ledsen och ensam och kunde nästan inte sova på hela natten .
 
Men när jag vaknade och gick ut till dom trevliga sköterskorna där på neonatal så såg jag att dom plockat bort andningsmasken på våran lilla tjej och då kändes det lite bättre .
 

Men hon var fortfarande så liten och ynklig tyckte jag .
 

Här får vi mysa för allra första gången tillsammans , hud mot hud och vi satt i flera timmar och bara myste och personalen har varit helt underbara under hela våran vistelse på neo .
 
 
Vi fick uppleva mycket nytt och träffa många nya trevliga sköterskor under våra ca 4 veckor i Hudik , det vart en ny upplevelse och många tuffa stunder , allt var som en berg och dalbana .
Ena stunden var jag jätteledsen och tyckte allt var skitjobbigt och däremellan var livet underbart , man trodde inte det kunde pendla så hemskt mycket som det gjorde .
 

Här får Vilja sola lite eftersom hon var lite gul , men hon såg inte ut att lida av det , snarare tvärtom .
 

Våran lilla spensliga tjej
 
Så liten och god
Vårat lilla knyte som har napp i munnen i samband med sondmatningen
Visst är hon söt ?????

Mina älskade barn , ni betyder allt för mig och jag lever mitt liv för er och finns här för er .
Ni är helt underbara
 
Lilla sötnosen , vad jag älskar dig
Jag är så glad att du kom in i mitt liv
 
En stolt storebror med lilla Vilja
Mor och dotter
        
 
Ja , några bilder sen vårat pyre kom till världen .
 
Nu har våran Vilja redan hunnit blivit 3 månader gammal och hon är jättesnäll liten tjej , äter och sover jättebra .
 

Ja ,kan ju dela med mig av hur många bilder som helst på våran lilla prinsessa men då tröttnar ni nog .
 
Innan jag avslutar detta inlägg slänger jag ut någon bild på min ena broders pojk Olle , sen vi hade en mysig grillafton här hemma hos oss allihopa . Det var mysigt , det var mina bröder plus deras sambosar och barn .
 
Lilla Olle när han njuter i bubbelbadet
Lilla goa charmtrollet

Nä , nu måste jag ta och mata min lilla docka som vaknat och börjar bli hungrig .
 
men jag hoppas ni alla får en bra dag ........
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela