www.jessicapersson.blogg.se

Glad , sprallig mamma till 3 barn och heltidsjobb på Änglunda . Älskar min familj och alla mina nära och kära

Hösten har kommit .......

Publicerad 2013-10-05 16:09:40 i Allmänt

 
 
Och det ju nästan lite ångerladdat för att  vintern och snön ska komma , det kan ju ha sin charm det med , den vita snön som sveper in naturen så fint .
Men jag gillar inte kylan så därför är jag inge större älskare av vintern , men nu i år kan ju jag och Vilja passa på att njuta i soffan och ´mysa under filten och kolla på film om vi inte vill vara ute .
 
 

Jaha jag , idag är det lördag och det regnar och är mulet och grått .
Men det överväger det som sker ikväll , vi ska nämligen bli bjuden på mat av våra kära grannar Britt-Marie och Trisse  .
Peter håller nämligen på och hjälper  dom vid stugan och som tack för hjälpen får vi god mat , grekisk pyttipanna .
Jag längtar för det finns ju inge bättre än att få bli bjuden på mat , det smakar så bra .
 
I torsdags var jag och vägde och mätte Vilja och hon väger nu 5445 gr och är 58.4 cm lång och imorgon blir hon hela 4 månader gammal .
 
Fast egentligen skulle hon bara vara 2 månader
Denna lilla söta varelses vardag består fortfarande hemskt mycket av sömn och däremellan lite mat och kärlek , mycket behov av närhet .
Somnar bäst i famnen med napp och en filt att ha över ögonen eller något annat mjukt att greppa tag i , det ser så mysigt ut .
Sover rätt okej på nätterna , äter nio eller tio tiden och sover till allt ifrån klockan två till fyra och äter en gång och för det mesta somnar hon om och sover ett tag till .
Så man ska väll inte klaga fast man tycker det är jobbigt ibland , det finns ju dom som har det värre .
Och det är ju faktiskt  mysigt att få krypa ner och gosa och sova en stund på soffan med denna goding när dom andra barnen är i skolan .
 
 

Ja hela 4 månader imorgon , det innebär ju att vi ska börja smaka på lite mat och det tycker hon inte alls om än , men det kanske kommer .
Men just nu är det inge roligt alls , vet inte om konsistensen skrämmer henne och hon får kväljningar av den eller om det är för att det är lite kallt ibland .
 
 
 
Har även funderat på att gå ut och jobba lite extra på helgerna lite korta turer för att få lite extra pengar i vardagen för jag styr ju själv hur mycket jag vill och kan .
Ja , nu ska jag göra mig klar för att få gå över och få lite mat om ca 1 timme , men slänger in några fler bilder innan .........
 
Dessa gulliga händer
Så nu tackar jag för mig och laddar upp för att umgås med goda vänner och äta god mat .
Trevlig helg alla mina nära och kära där ute .....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela